Jeg tror jeg har fundet det ord, jeg hader mere end noget. Afslag. Jeg dur ikke til dem. Ja, jeg tager dem personligt, og ja, jeg føler mig som en fiasko hver eneste gang. Og jeg er sikkert langt fra den eneste. Måske var det slet ikke lærer, jeg skulle være. Men hvad fanden er det så? Hvem er det, jeg skal være? Er der nogen, der kan give mig svaret?
Den her blog bliver vist aldrig den positive side. Det er her, jeg får afløb for alle mine lidt dumme tanker, og det må folk altså leve med. Selvom jeg er ret sikker på, der ikke er nogen, der læser med. Det her er mit fristed, og jeg nyder at skrive herinde. Der står mange ting herinde, som jeg mente da jeg skrev dem, men som måske nok er mindre sande i dag. Og det her bliver nok også usandt en dag. Eller nej, ikke usandt, men bare ikke længere rigtigt. For de følelser, jeg har i dag, er ægte. Det er sådan, jeg føler lige nu.
Jeg skriver ikke om verdensituationen, og jeg skriver ikke de store tanker om hvordan vi kan redde den, for helt ærligt, så er det løb ret så meget kørt tror jeg. Dermed ikke sagt at vi skal give op og stoppe med at kæmpe for det skal vi ikke. Jeg drømmer om at mine børn bliver voksne i en verden, der er bedre end denne. Og at de er med til at gøre den til et bedre sted.
Lige nu sidder jeg i min meget mørke stue med gardinerne trukket for, musikken larmer derudaf, og jeg har ikke den fjerneste anelse om, hvad jeg hører, men energien fra den sang giver mig noget. Jeg er ikke klar til at give op. Vi skal nok klare den. Jeg skal nok klare den. Måske skal jeg kigge en anden vej, og så fuck det.
Jeg elsker at være lærer, jeg elsker at undervise, og jeg elsker at se gnisten i et barns øjne, når de oplever AHA-øjeblikket. Det er åbenbart ikke nok, og det er så den virkelighed, jeg må forholde mig til. Jeg er nødt til at gøre noget andet så, og det er så det jeg skal finde ud af. Jeg skal gøre op med mig selv, hvad fanden det er jeg vil med mit liv. Hvem er jeg, hvor kommer jeg fra, og hvor hører jeg til?
Det her afslag er ikke jordens undergang, men jeg skal lige sluge den bitre pille. Alle andre kan få job end mig. Og jeg er så træt af at være en nasser. Og jeg er så træt af at høre, at man ikke gider arbejde. Jeg vil fandme gerne, og jeg søger alle de stillinger, som jeg matcher. Selv når jeg søger job uden for mit uddannelsesområde, men som fint ansætter ufaglært får jeg et nej tak.
Jeg skal nok finde min plads i livet en dag.